
Graduates who started here, making a difference in the world of design
True success stories from students who started from scratch and - thanks to God - became professionals in user experience design. Real-life testimonials from our graduates whose careers began here.





A wonderful and imaginative experience. I learned from him practical and applied skills in design and data analysis, as well as deep development of user experience. I benefited greatly from realistic exercises and projects that significantly developed my skills. I advise
مش هكون ببالغ لما اقول ان دي امتع تجربة خضتها في حياتي المهنية كلها، تجربة رجعتلي شغفي و حماسي تاني من جديد (و ده احساس حلو اوووي مش هعرف اوصفه)، تجربة شكلت طريقة تفكيري من اول و جديد.. علمتني ازاي افكر بعقلية منضبطة مش بس في التصميم، في كل حاجة في الحياة حرفياً.
بكل أمانة أنا استفدت من الكورس اكتر مما كنت متوقعة إني هاخد منه، الكورس بيتدرج معاك من اول مستوى مصمم مبتدئ لحد ما يبقى خبير في الديزاين توكنز مش بس سينيور، يعني هو مناسب للجميع.
وصلنا لمستويات متقدمة جدا لدرجة انك هتكون فاهم الديفيلوبر بياخد ال variables من فيجما ازاي و بيكتب الكود ازاي و بيقسمه ازاي ، كمان اتعلمت طرق تخطيط كتير اوي و دي بتفرق جدا حسب حجم المشروع و الرؤية المستقبلية و ده بيخلي شغلك مظبوط جدا و بيحقق الهدف المطلوب بشكل صحيح من غير ما تخسر وقت او جهد... و هتتعلم ان كل طريقة ليها مميزات و عيوب فتعرف ازاي تختار اللي يخدمك.
لو فضلت اعدد اللي اتعلمته هكتب مقالة بس كفاية اني اقولك انك هتوصل لمرحلة انك تبقى عارف ايه ال limitation بتاعه الادوات اللي بتستخدمها زي فيجما مثلا و تعرف تخترعلها حلول، ده بجد على فكرة.
نصيحتي اي حد عايز يستعيد شغفه و يحس انه بيتعلم حاجة جديدة و اي حد عايز يطور نفسه و يتعلم صح و يكون خبير في متطلب من اهم متطلبات السوق حاليا يدخل كورس الديزاين سيستم و هو مغمض
بكل أمانة أنا استفدت من الكورس اكتر مما كنت متوقعة إني هاخد منه، الكورس بيتدرج معاك من اول مستوى مصمم مبتدئ لحد ما يبقى خبير في الديزاين توكنز مش بس سينيور، يعني هو مناسب للجميع.
وصلنا لمستويات متقدمة جدا لدرجة انك هتكون فاهم الديفيلوبر بياخد ال variables من فيجما ازاي و بيكتب الكود ازاي و بيقسمه ازاي ، كمان اتعلمت طرق تخطيط كتير اوي و دي بتفرق جدا حسب حجم المشروع و الرؤية المستقبلية و ده بيخلي شغلك مظبوط جدا و بيحقق الهدف المطلوب بشكل صحيح من غير ما تخسر وقت او جهد... و هتتعلم ان كل طريقة ليها مميزات و عيوب فتعرف ازاي تختار اللي يخدمك.
لو فضلت اعدد اللي اتعلمته هكتب مقالة بس كفاية اني اقولك انك هتوصل لمرحلة انك تبقى عارف ايه ال limitation بتاعه الادوات اللي بتستخدمها زي فيجما مثلا و تعرف تخترعلها حلول، ده بجد على فكرة.
نصيحتي اي حد عايز يستعيد شغفه و يحس انه بيتعلم حاجة جديدة و اي حد عايز يطور نفسه و يتعلم صح و يكون خبير في متطلب من اهم متطلبات السوق حاليا يدخل كورس الديزاين سيستم و هو مغمض
"أود أن أتقدم بخالص الشكر للقائمين على معسكر كراديس ودورة UX Audit بقيادة مهندس شريف أمين.
كان الكورس منظمًا ومتكاملًا، وامتاز بالشرح الوافي والتطبيق العملي على جميع أقسام المادة، مما عزز الفهم وربط الجانب النظري بالممارسة الفعلية.
كما أن Case Study في نهاية المعسكر كانت إضافة قوية، حيث استفدنا من مشاركة فريق العمل ومن الملاحظات القيّمة للمشرفين، وعلى رأسهم باشمهندس محمد العارف وباشمهندس شريف أمين.
اختتمنا المعسكر بإعداد التقرير النهائي بصورة احترافية تعكس جودة المحتوى والتوجيه.
كل الشكر والتقدير لجميع القائمين على هذا الجهد المميز."
كان الكورس منظمًا ومتكاملًا، وامتاز بالشرح الوافي والتطبيق العملي على جميع أقسام المادة، مما عزز الفهم وربط الجانب النظري بالممارسة الفعلية.
كما أن Case Study في نهاية المعسكر كانت إضافة قوية، حيث استفدنا من مشاركة فريق العمل ومن الملاحظات القيّمة للمشرفين، وعلى رأسهم باشمهندس محمد العارف وباشمهندس شريف أمين.
اختتمنا المعسكر بإعداد التقرير النهائي بصورة احترافية تعكس جودة المحتوى والتوجيه.
كل الشكر والتقدير لجميع القائمين على هذا الجهد المميز."
من أحلى التجارب اللي ما بندم عليها، كنت شايفة الأمانة والإخلاص في تقديم المحتوى
المعلومات منظمة ومبسطة وممتعة
من بداية المعسكر حسيت اني لقيت المكان اللي بدور عليه، ما بعتمد فقط على معلومات نظرية بالعكس جزء كبير تاسكات وتطبيق عملي قدرنا نشوف التطور من خلالها
وبمشروع التخرج كنا بنحاكي الواقع واللي بصير فعلاً بين الفريق، وصرنا نفكر بطريقة منظمة أكثر
تجربة ثرية ومفيدة، ممتنة جداً اني مريت فيها
شكراً لكل القائمين على المعسكر، على جهودكم ودعمكم ووقتكم وتعبكم معنا
شكراً كراديس❤️❤️
المعلومات منظمة ومبسطة وممتعة
من بداية المعسكر حسيت اني لقيت المكان اللي بدور عليه، ما بعتمد فقط على معلومات نظرية بالعكس جزء كبير تاسكات وتطبيق عملي قدرنا نشوف التطور من خلالها
وبمشروع التخرج كنا بنحاكي الواقع واللي بصير فعلاً بين الفريق، وصرنا نفكر بطريقة منظمة أكثر
تجربة ثرية ومفيدة، ممتنة جداً اني مريت فيها
شكراً لكل القائمين على المعسكر، على جهودكم ودعمكم ووقتكم وتعبكم معنا
شكراً كراديس❤️❤️
بالبداية لفتني طريقة تفاعل طلاب كراديس مع معسكراتهم و تزامن مع وقت اهتمامي الكبير بمجال تجربة المستخدم و تصميم واجهات المستخدم ف تحمست اسمع احد جلساتهم المجانية ومن هنا كانت نقطة التحول! ادركت بيومها انه كراديس مختلفة بطريقة تفكيرها و القائها للمحتوى ، سجلت وكلي امل اني انقبل وفعلا ! انقبلت وصرت احدى طلاب كراديس ، وابدا ما خيبو املي من المحتوى للتفاعل للبيئة الداعمة ، عن طريقهم صار عندي ثقة عالية بشغلي وبكل مرة بشتغل بلمس طريقة تدريسهم الي ما بتنتسى في زرع ""طريقة التفكير المنضبطة""
فخورة وسعيدة بتجربتي مع كراديس واكيد بنصح اي شخص بحب يستثمر في نفسه انه ما يضيع فرصته مع كراديس
فخورة وسعيدة بتجربتي مع كراديس واكيد بنصح اي شخص بحب يستثمر في نفسه انه ما يضيع فرصته مع كراديس






