
خريجون بدأوا من هنا، ويصنعون الفرق في عالم التصميم
قصص نجاح حقيقية من طلاب بدأوا من الصفر و -بفضل الله- أصبحوا محترفين في تصميم تجربة المستخدم. شهادات واقعية من خريجينا الذين بدأت مسيراتهم المهنية من هنا.






أول تجربة لي في هذا المجال، كانت تجربة رائعة أضافت لي معرفة علمية وخبرة عملية ممتازة وجعلتني أستغل وقتي بشكل فعال جدًا، المعسكر منظم جدًا وشامل للأساس المعرفي والتطبيق العملي،
دخلت معسكر كراديس وانا ماكان عندي غير خلفية بسيطة عن UX and UI وكنت احسبو زي اي دورة اخدتها قبل بالمجال دا ومن جد اتغيرت نظرتي عن تصميم تجربة المستخدم واكتشفت انو عالم تاني مع البشمهندس محمد عارف حقيقي كل سيشن اتعلم شي جديد بتفاصيلو ومعلومات قيمة ونطبقها بالتاسكات ولاحظت انو مهاراتي بدأت تتطور بالمجال دا ودخلت فيه اكثر.. جداً مستمتعة في المعسكر وحقيقي فخورة اني انضميت لمعسكر كراديس واني اكون احد طلابهم واتخرج منهم.
تجربه رائعه حقا فعلا استفدت منه حاجات كتير فعلا انا دلوقتي غير واحسن بكتير من اول الكورس من ناحيه علميه ونفسيه بجد شكرا ليكم ❤️❤️
بصراحة المعسكر كان تجربة مميزة جدًا بالنسبة لي، وحبيت أحكي التجربة من أولها. الموضوع بدأ لما أخويا المهندس عبدالرحمن قال لي أتابع صفحة كراديس وكل الدورات والمعسكرات اللي بتنزل، واستفاد منها. ولما نزل إعلان البشمهندس محمد العارف عن المعسكر، أخويا بعته لي وقال لي أقدمي. الحمد لله اتقبلت، وكنت فرحانة جدًا بقبولي في المنحة.
بدأت رحلتي مع كراديس وكنت داخلة بهدف أساسي هو تحسين مهاراتي في الـ UI اللي عندي فيها خلفية بسيطة، لكن اكتشفت إن المعسكر بيشمل كمان الـ UX، اللي مكنتش أعرف عنه أي حاجة. البشمهندس محمد العارف كان بيشرح الـ UX بطريقة خرافية جدًا، وخلاني أفهم الموضوع بشكل عميق، وبدأت أطبق عمليًا في شغل أخويا. أخويا كان مبسوط جدًا بالمعلومات اللي اكتسبتها والنتائج اللي حققتها في الـ UX، ودخلت بعد كده على الـ UI اللي أنا مستمتعة جدًا بيه.
المعسكر بجد رائع، واللي بيخليه مختلف هو إن البشمهندس محمد العارف مش بس بيشرح، لكنه كمان هدفه إنه يطلع مصممين فاهمين الفكرة والقوانين، وموهوبين وحابين اللي بيعملوه. كمان بيراعي اختلاف مستوى الناس، سواء عندهم فكرة عن الموضوع أو لأ، وبيجاوب على كل أسئلتنا بكل رحابة صدر.
في الآخر، بشكر البشمهندس محمد العارف من كل قلبي على الفرصة العظيمة دي. وأتمنى أخرج من المعسكر وأنا محققة أحلامي وأهدافي، وأكون عند حسن ظنهم، وأكون واحدة من اللي هيتوظفوا عن طريق كراديس.
تجربة خرافية مش هتتكرر!
بدأت رحلتي مع كراديس وكنت داخلة بهدف أساسي هو تحسين مهاراتي في الـ UI اللي عندي فيها خلفية بسيطة، لكن اكتشفت إن المعسكر بيشمل كمان الـ UX، اللي مكنتش أعرف عنه أي حاجة. البشمهندس محمد العارف كان بيشرح الـ UX بطريقة خرافية جدًا، وخلاني أفهم الموضوع بشكل عميق، وبدأت أطبق عمليًا في شغل أخويا. أخويا كان مبسوط جدًا بالمعلومات اللي اكتسبتها والنتائج اللي حققتها في الـ UX، ودخلت بعد كده على الـ UI اللي أنا مستمتعة جدًا بيه.
المعسكر بجد رائع، واللي بيخليه مختلف هو إن البشمهندس محمد العارف مش بس بيشرح، لكنه كمان هدفه إنه يطلع مصممين فاهمين الفكرة والقوانين، وموهوبين وحابين اللي بيعملوه. كمان بيراعي اختلاف مستوى الناس، سواء عندهم فكرة عن الموضوع أو لأ، وبيجاوب على كل أسئلتنا بكل رحابة صدر.
في الآخر، بشكر البشمهندس محمد العارف من كل قلبي على الفرصة العظيمة دي. وأتمنى أخرج من المعسكر وأنا محققة أحلامي وأهدافي، وأكون عند حسن ظنهم، وأكون واحدة من اللي هيتوظفوا عن طريق كراديس.
تجربة خرافية مش هتتكرر!
المعسكر مميز وأكثر ما يميزه بشمهندس محمد العارف انه انسان خلوق قبل ما يكون مدرب لينا , بالاضافة ان المادة العلمية مميزة ومختلفة عن باقى الكورسات , واهتمامكم بكل متدرب على انه واحد منكم فعليا مش مجرد تدريب بخلصه وبمشي , مش من طبعى اقعد مستمعه 3 ساعات فى كورس بكون مش عايزاه يخلص حتى لو المعلومة عرفاها لكن بيكون فى متعة فى تلقى المعلومة , وربنا ينفع بيكم الناس أجمعين , واتمنى طبعا بعد ما اخرج من المعسكر الاقى الشغل اللى بتمناه بالساليرى اللى بتمناه وده هدفى من دخول الكورس وأشعر انه ان شاء الله ان ربنا هيجعلكم سبب فى تحقيقه